
Hoe TU Delft HR efficiënter maakte
De opdracht
TU Delft stond voor een uitdaging: meer dan 6.000 medewerkers over laten stappen naar het nieuwe HR-systeem MyHR.
Het doel? Efficiëntere en uniforme HR-processen. De uitdaging? Alles moest op afstand, zonder fysiek contact of spontane overleggen. Dankzij de 5-stappen aanpak van InTheArena werd deze complexe verandering een succes.
Onze aanpak
Gebruikersgroep MyHR
Een vertegenwoordiging vanuit alle medewerkers, van HR-adviseurs tot wetenschappers, gaven input en dachten mee over de inrichting van het systeem. Zij zorgden voor draagvlak en praktische inzichten die essentieel bleken voor de inrichting van het systeem.
Impactanalyse
Samen brachten we in kaart wat er veranderde en voor wie. Hoe ging het werk veranderen, welke processen moesten aangepast worden en wat zou wel en juist niet werken in de praktijk. Heldere communicatie en praktische tools zorgden voor steun en daarmee grip op de verandering.
Training en ondersteuning
Met korte communicatielijnen, een dijk van een helpdesk en interactieve online trainingen hielpen we medewerkers soepel over te stappen naar MyHR.


Resultaat
TU Delft is succesvol over op MyHR (AFAS). Medewerkers werken snel en efficiënt met het nieuwe systeem, ondanks de uitdagingen die een nieuw systeem met zich meebrengt. Ze voelen zich gesteund om de nieuwe manier van werken onder de knie te krijgen. En feedback en verbeteringen uit de praktijk werden snel opgepakt.
Door aandacht te geven aan de mensen achter de techniek werd deze verandering een succes.
” Als gebruiker voelde ik me enorm betrokken bij dit project. Issues uit de pilot werden direct aangepakt, de uitleg was altijd helder en beloftes werden waargemaakt.”