Check check, dubbelcheck. Wel zo veilig!

Aanleiding

Klanten van banken krijgen in toenemende mate te maken met telefonische fraude. Ze worden door fraudeurs voor veel geld opgelicht. Om veilig en vertrouwd te kunnen bankieren moeten klanten onderscheid kunnen maken tussen echte bankmedewerkers en fraudeurs.

 

Opdracht

Veiligheid van de klant waarborgen, fraude verminderen en het werk voor adviseurs vereenvoudigen. Dat is het doel van Gesprek Check, de nieuwste van zes veiligheidshulpmiddelen die moeten bijdragen aan een veiligere bank. InTheArena zorgt voor de praktische implementatie van deze strategie. Door alle medewerkers en alle klanten volledig op de hoogte te brengen van deze nieuwe anti-fraude functionaliteit.

Mark
Mark mark@inthearena.nl 06-38969324 Kan je alles vertellen over deze case
ABN AMRO case

Onze aanpak

  • Het project is ingericht volgens de InTheArena 5-stappen methode;
  • Hierbij begonnen we met het delen van de doelstellingen en de visie van het project;
  • Zo zorgen we dat voldoende stakeholders in de organisatie zich konden vinden in het project en weten hoe zij zelf kunnen bijdragen;
  • Op basis van opgehaalde vereisten voor het systeem hebben we een planning opgesteld. Zo wist elke afdeling wanneer zij de nieuwe functionaliteit konden gaan gebruiken.
  • Bij de ontwikkeling van het hulpmiddel bleven we focussen op alle doelgroepen. Zo ook de klant, omdat zij uiteindelijk Gesprek Check zullen gaan gebruiken.
  • We hebben communicatie- en hulpmaterialen geschreven en gedeeld zodat iedereen begrijpt wat van hem of haar verwacht wordt;
  • Nadat iedere ABN AMRO medewerker de functionaliteit goed kan gebruiken zijn we gaan communiceren met de klant. Omdat veilig bankieren een gedeelde verantwoordelijkheid is brengen we alle 3 miljoen particuliere klanten volledig op de hoogte.

Resultaat

Dankzij de ‘5 stappen methode’ van InTheArena hebben alle particuliere klanten van ABN AMRO nu de mogelijkheid fraudeurs te ontmaskeren. En dus kunnen zij veilig en vertrouwd met hun bank bellen. Krijg jij wel eens een telefoontje van ABN AMRO? Doe dan eerst de Gesprek Check! Better safe than sorry.

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jullie organisatie? Neem contact op!

    Gerelateerde cases

    Werken bij

    Stap jij binnenkort in de arena bij ons team van consultants?

    Bekijk vacatures