Alles wat medewerkers nodig hebben, snel en makkelijk in één klik
De aanleiding
Een universiteit wilde af van een versnipperd intranet waar medewerkers moeite hadden om relevante informatie te vinden. De oplossing? Een nieuwe intranetomgeving waar alles overzichtelijk en up-to-date is. Maar om dat te bereiken, moest bestaande content worden opgeschoond, opnieuw ingericht, en klaargemaakt voor de overstap. Wij hielpen hen om dit voor elkaar te krijgen.
De Uitdaging
De vraag was simpel, maar uitdagend:
1. Zorg dat iedereen weet wat relevante en actuele informatie is.
2. Geef ze de tools en kennis om die informatie makkelijk en correct aan te leveren.
Geen losse eindjes meer, maar een intranet dat echt werkt voor de medewerkers.
Onze aanpak
Samen met de medewerkers van de universiteit gingen we aan de slag. Onze aanpak:
- Eigenaarschap regelen
Voor elke stuk content bepaalden we wie de bron en eigenaar was. Zo is duidelijk wie verantwoordelijk is en wordt informatie voortaan centraal en consistent beheerd. - Duidelijke regels en tools maken
We ontwikkelden simpele templates en een schrijfwijzer, zodat iedereen weet hoe ze informatie volgens de nieuwe standaard moeten aanleveren. - Iedereen betrekken
Door medewerkers te betrekken, inzicht te geven en te trainen, maakten we de verandering behapbaar en kregen we draagvlak.
Het Resultaat
Het nieuwe intranet is klaar voor gebruik. Alle diensten en processen zijn helder beschreven, en medewerkers vinden nu snel en makkelijk wat ze nodig hebben. Het eigenaarschap van informatie is strak geregeld, en dankzij de duidelijke richtlijnen blijft alles up-to-date.
Kortom: een intranet dat werkt – voor iedereen.