Optimalisatie van wereldwijde logistiek

Aanleiding

Heineken heeft een programma opgezet op de Supply Chain afdeling, gericht op de optimalisatie van de end-to-end logistieke processen in de wereldwijde distributiecentra. Het doel van het programma is om de logistieke kosten te verlagen, klantenservice te verbeteren en processen over de verschillende locaties te standaardiseren. Een belangrijk onderdeel van het programma is de implementatie van een warehouse management systeem (WMS) in de distributiecentra.

 

Opdracht

Zorg voor een naadloze implementatie van een nieuw warehouse management systeem (WMS) in de wereldwijde distributiecentra van Heineken. Informeer en ondersteun de betrokken stakeholders en train de medewerkers die met het systeem moeten gaan werken.

Larissa
Larissa larissa@inthearena.nl 06-53260348 Kan je alles vertellen over deze case

Onze aanpak

  • Door het gebruik van onze 5-stappen-methode hebben wij het programma ingericht om succesvol te zijn.
  • Elk land is bezocht om een gap assessment te doen op de huidige en toekomstige manier van werken.
  • Voor elke locatie werd een trainingsprogramma ontwikkeld dat was afgestemd op de behoeften van de eindgebruikers. Daarnaast werd een aantal vertegenwoordigers van de distributiecentra opgeleid tot trainer.
  • Wij hebben workshops verzorgd over culturele verschillen om zo internationale samenwerking succesvol en effectief te laten verlopen.
  • Er is een communicatiestrategie ontwikkeld om de stakeholders te managen.
  • De voortgang van de verschillende landen zijn gemonitord en aangestuurd.

Resultaat

Een succesvolle uitrol van het programma in de deelnemende landen: Mexico, Zuid-Afrika, Rusland, Kroatië, Italië en Slowakije. Alle eindgebruikers gebruiken het systeem op de juiste manier, waardoor klanten beter bediend worden en het systeem de logistieke processen optimaal ondersteunt.

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jullie organisatie? Neem contact op!

    Werken bij

    Stap jij binnenkort in de arena bij ons team van consultants?

    Bekijk vacatures