Uniform kassasysteem creëert optimale winkelervaring - InTheArena
Uitrol uniform kassasysteem bij internationaal modemerk creëert optimale winkelervaring
Internationaal, Implementatie, Verandering, InTheArena. In the arena, Digital, Kassasysteem, IT, Mode
1572
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1572,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive
 

Uitrol kassasysteem creëert optimale winkelervaring bij internationaal modemerk

Aanleiding: Een internationaal modemerk schaft een nieuw kassasysteem aan voor al haar Europese winkels. Het systeem verbindt online en offline winkelen en creëert daarmee een optimale winkelervaring. Het systeem koppelt en ondersteunt daarnaast alle IT, HR, Merchandise en Finance processen voor alle winkels. Dit biedt onder andere beter inzicht in voorraad, piektijden en omzetten.

 

Opdracht: Help ons als implementatiemanager bij de Europese uitrol van het nieuwe kassasysteem;

  • Zorg ervoor dat de land specifieke IT-specificaties worden doorgevoerd in het systeem (bijv. valuta, taal en btw) zonder te veel af te wijken van het standaardpakket.
  • Zorg ervoor dat alle medewerkers, van hoofdkantoor tot winkel, met het nieuwe systeem kunnen en willen werken.

 

Onze aanpak:

  • Per land stelden we een gebruikersteam samen om de land specifieke IT-specificaties scherp te krijgen. We zorgden voor de afstemming met IT zodat de specificaties juist in de systemen werden doorgevoerd.
  • We ontwikkelden een trainingsprogramma waarbij we voor elk land een aantal vertegenwoordigers van verschillende winkels opleidden tot trainers.
  • Bij de start van de uitrol van het kassasysteem in een land waren wij, samen met een aantal lokale trainers, aanwezig bij de live gang in de 1e(vaak) belangrijke winkels. Als ambassadeur en expert van het systeem gaven we het winkelpersoneel een korte, praktische training zodat zij direct met het kassasysteem aan de slag konden. Met de aanwezigheid van lokale trainers borgden wij ook onze trainingsaanpak.
  • Na de installatie en training in een winkel zorgden we samen met de lokale trainers gedurende een aantal weken voor ondersteuning bij problemen en vragen. Zo borgden wij dat het winkelpersoneel het systeem op de gewenste manier blijft gebruiken.

 

Resultaat: Het nieuwe kassasysteem is succesvol uitgerold in alle winkels in Europa. Winkelpersoneel gebruikt het systeem op de juiste manier, waardoor klanten sneller en beter bediend worden én het systeem de vooraf beoogde IT, HR, Merchandise en Finance processen optimaal ondersteunt.