Hoe haal je het maximale uit jouw medewerkers?

De Rabobank gaat witwassen en terrorismefinanciering tegen. Hoe? Door klanten nog beter te kennen, zoals weten hoe en waarmee hun vermogen is opgebouwd. Een enorme opgave waarbij efficiënt werken en kwaliteit leveren essentieel is. Hoe zorg je ervoor dat je onder deze druk het maximale uit je medewerkers haalt?

Aanleiding

Bij de Rabobank werken 7.000 mensen elke dag hard aan het op orde krijgen van de klantdossiers. De toezichthouder wil uiterlijk eind 2024 alle klantdossiers op orde hebben. Rabobank moet weten wie hun klanten zijn en weten hoe hun vermogen is opgebouwd. Zo achterhalen ze of ze te maken hebben met witwassen en terrorismefinanciering. Om deze doelstelling te halen moeten medewerkers zo optimaal mogelijk werken zo veel mogelijk dossiers beoordelen en dit in een keer goed doen.

Opdracht

Alle klantdossiers moeten op orde zijn. Zorg ervoor dat de medewerkers kwaliteit leveren maar ook snel werken. Geef ze de steun en middelen die nodig zijn om maximaal bij te dragen aan het op orde krijgen van de klantdossiers.

Onze aanpak

  • Een Lean volwassenheidscan is uitgevoerd. Per afdeling is gekeken wat er beter kan. Hoe werken ze nu en wat kan sneller, makkelijker of anders.
  • Met dit inzicht van hoe de organisatie in elkaar zit zijn verschillende verbetervoorstellen opgepakt en geïmplementeerd aan de hand van de 5-stappen methode.
  • We hebben er ook voor gezorgd dat de afdelingen onze 5-stappen methode kennen en kunnen toepassen. Zodat als we weg zijn de afdeling zelf in staat is om veranderingen en verbeteringen te implementeren
  • Ook de afdelingen die een schakel vormen in het proces zijn betrokken. Zonder hun lukt het niet om als geheel beter en efficiënter te werken.

 

Quote klant: ‘’Met jouw resultaatgerichte en authentieke aanpak weet jij ons mee te nemen in wat er moet gebeuren om daadwerkelijk de verandering door te voeren. Aan een paar woorden heb je genoeg om aan de slag te gaan.’’

Resultaat

De mensen waar we mee samenwerkte zijn in staat om zelf veranderingen te implementeren. Hoe? Door te herkennen hoe het beter kan en door het volgen van een gestructureerde aanpak. Het resultaat; medewerkers kunnen meer dossiers oppakken met een hogere kwaliteit. Zo hebben wij bijgedragen aan het op orde brengen van de klantdossiers.